۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۵۲

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

برنامه های بصیرت عاشورایی در ۶۳ بقعه گلستان اجرا می شود

برنامه های بصیرت عاشورایی در ۶۳ بقعه گلستان اجرا می شود

گرگان - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: ویژه برنامه های ایام محرم با عنوان بصیرت عاشورایی در ۶۳ بقعه اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیف الله سهرابی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: با توجه به برنامه های زمان بندی شده در طول سال توسط این اداره کل در مناسبت های مختلف برگزار می شود که برخی از آنان به صورت شاخص اجرایی می شود.

وی با اشاره به به برنامه های ایام ماه محرم، افزود: در این ایام همه برنامه ها با عنوان بصیرت عاشورایی خواهد بود که در ۶۳ بقعه اجرا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از اعزام ۷۰ روحانی به مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: امسال ۴۹ نفر از روحانیون اعزامی از قم و ۲۱ نفر روحانی بومی هستند که این افراد به بیان احکام، پاسخ گویی به مسائل شرعی، راه اندازی خیمه های معرفت، غرفه هایی با عنوان همه واقف باشیم، اقامه نماز جماعت خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: اطعام دهی یکی از برنامه های مهم این سازمان به شمار می آید که در این ایام در امامزادگان شاخص استان انجام می شود.

سهرابی از برگزاری برنامه های عزاداری در در امامزادگان عبدالله (ع) و یحی بن زید (ع) خبر داد و افزود: این مراسم همه روز ساعت هفت الی هشت و ۳۰ دقیقه صبح با حضور سخنران های کشوری برگزار خواهد شد.

وی برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی را از دیگر برنامه های این اداره کل اعلام کرد و اظهار کرد: این مراسم همزمان با اولین روز ماه محرم شده که در همه امامزادگان شاخص از جمله امامزاده عبدالله(ع) گرگان ساعت ۹ صبح برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: برنامه «لبیک یا حسین» در روز دوم از ماه محرم در سطح استان برگزار می شود، این برنامه به صورت شاخص در سقاخانه ابوالفضل ساعت ۱۶ عصر برپا می شود.

وی از برگزاری مراسم«احلی من العسل» ویژه نوجوانان و دانش آموزان خبر داد و افزود: این مراسم با همکاری آموزش و پرورش  در روز ۶ ماه به مرکزیت امامزاده عبدالله(ع) گرگان برگزار خواهد شد.

سهرابی از برگزاری همایش با عنوان رهروان زینبی خبر داد و اظهار کرد: این مراسم در روز دوازدهم ماه محرم با هدف بیعت با ولایت برگزار می شود.

کد خبر 4093650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha